Thursday, July 15, 2010

~masalah CINTA~


***wow!bestnye tajuk kite hari ini....sume org pnh mengalami masalah cinta...termasuklah si penulis ini....2 3 ari kebelakangan ini....seorg temanku (rahsia) sering merindui ku(msg2)....aku jua begitu....dah lama rase nye tdk berhubung...maka aku pn menelefon beliau...tetapi tdak diangkatnye(ke toilet kot)...em...aku pn biar sje....tidak lama kemudian Tik! Tik! (msg masuk)...aku pn membuka msg tersebut...mmg sah die sgt merindui aku...."aza,aku nk lupe kan seseorg....coz aku rase die dah ada org len"(aku ubah sket demi keselamatan kwn aku ni)....mmg susah nk lupe kan org yg kite syg...lagi2 klau dh melekat kt ati tu....mungkin akan mengambil mse berbulan2 atau bertahun2 untuk melupakan nya.....bkn sng...rmai yg akan jwb..."ko lupe kan lah....die bkn syg kat ko pn"...mmg mcmtu cara pujukan yg betul...tp kenyataan nye....sesiapa pn tk leh lupa kan dalam masa sehari kn?...esok msti menangis lagi ble trigt....biar sakit ati kita ni tp kita kne teruskan hidup...kenangan tetap jd kenangan....bile masa tu berlalu...kita ikut je....jgn berpatah kembali....klau kita igt kn pd si die...itu tidak salah...biarkan dan pastikan kita dpt memujuk hati kita bahawa die bukan ditakdirkan untuk kita.....mungkin kalau jdoh pn bkn sekarang....klau nk menangis...biar kan air mata itu mengalir...jgn di tahan2...nanti sakit dihati...so,biarkan ia mengalir....kita kne teruskan hidup...igt org di sekeliling kita...lagi2 family...kwn2...sibukkan diri dgn mereka...tkpn ngn kje kite....salah satu cara lagi mudah...dekatkan diri pada ALLAh...DIA lebih mengetahui....baca al-Quran...insyaAllah...tenang ati kita nanti....dan tidak lme kemudian kite pasti akan redha dan dapat melupakan si dia dgn tenang....sesungguhnya setiap yang berlaku itu ada hikamahnya....

azza_shrif

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates