Thursday, July 8, 2010

~bising~

***cam biasa...aku msuk kelas***

murid2 : selamat sejahtera pn nor azariah.....
aku : ok awk blh duduk...
murid2 : terima kasih pn nor azariah...
aku : ok class..please take out ur Waja(buku latihan diorg) n turn page 48...do it now!...all.....
(ala cm ckgu len biasa buat)
murid2 : waa....teacher....so many la....
aku : yesterday no hw right?.....(dlm hati...byk songeh korg...wat jelah)
murid2 : ok2....(smbil ckp2 lagi)....
aku : class....stop talking!...(amaran pertama)
murid2 : teacher2...tak tau nk buat....mcm mane meh(gayakan ala2 cina gitu)
aku : ok class....listen here....lets discuss together....1 hour 23 minutes 45 seconds X 6...

murid2 masih bercakap n bermain diantara satu sama lain...(rase nk sepak je)
bersabar lg....tetibe je dua org student cina start bermain pedang dgn pembaris...lantas aku mengambil tindakan pntas dgn memberi amaran....

aku : guys...what r u doing??...klau sy nmpak lg....awak duduk kt luar!...(amaran keras)
2murid : ok teacher....

cuak muka bdk dua org tu...pdan muka..igt aku ni tk garang....
tgh syok2 aku ajar sorg budak ni...tetiba je kelas menjadi bingit kembali....

aku : class, please silent!....(amaran ke2)...(diam kejap je...pntang aku tkde kt dpn sambil
pegang rotan...bising je)...r u done??...
murid2 : no....(pastu wat muka kesian)
aku : emm...i give u 10 minutes....ok?
murid2 : tq teacher....

tak sampai satu minit aku hbs ckp cam gitu....dah bising blik...mmg nk kne ngn aku..

aku : class...buat kerja dgn ape???....(amaran ke3)
murid2 : tgn...(pndai pn jwb...so diam lah skejap)
aku : ok...disbbkn awk bising...msti kje dah siap kn???
murid2 : blum2....(hmpir kesemuanya)
aku : so...cpt buat....jgn bising...

itu lah hari2 yg aku wat dlm kelas...bg nota...wat latihan..mrh diorg..tp tu lah diorg mmg suka ckp...aku tk tau nk watpe....biar pn aku tegur...still bising gak....proses bdk2 nk mmbesar ni tk leh kacau...t terbantut lak....kadang...aku mengamuk gak...senyap terus...satu masa tk ckp...hahaahha...tp aku bkn cmtu...tk sanggup nk bermuka singa ngn diorg...t aku yg sdh...huhuhuhu...tkpe lah...aku rela begini...


azza_shrif







0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates