Monday, July 19, 2010

~kenapa saya jd cikgu??~




***ble ku di tanya soalan sebegini.....sebenarnya msh tidak pasti nk jwb pe.....takdir???mungkin jgk...tp kte yang pilih....so..mmg pilihan lah kan...tapi..aku mmg suka jd cikgu ni....

yg pertama: sbb aku leh buli budak(yeke??sape buli sape lah ni...hahaha)
yg kedua: dpt mencurahkan dan berkongsi ilmu brsama budak2...
yg ketiga: dpt cuti pd cuti sekolah(wlaupn kdg2 kne dtg skolh gak)
yg keempat: dpt menconteng whiteboard(aku mmg suka)
yg kelima: aku dpt mkn di kantin sekolah(dpt mengimbau zmn kanak2)
yg keenam: aku dpt peluang menasihati diorg jd org yg berguna..wahh
yg ketujuh: aku dapt pulang kje awl dr org len(hbs skolah kul 2...org len kul 4)
yg kelapan: gaji die pn ok lah...nk byk kne lah wat tuisyen...
yg kesembilan: mlm2 boleh relax2(lg2 klau sume kje dah siap kt skolah)
yg kesepuluh: kt sekolah leh jumpe kwn2 tuk bersembang(jual2 brg...beli2 brg)

setakat itu lah sbb2 yg kukuh dpt ku berikan sementara waktu ini....klau ada lg aku add ek...hehehe...yg penting...nk jd cikgu ni...niat kne betol....dalam mendidik anak bangsa ni kte kne jujur...tabah...dan yg penting ikhlas....klau asyik mrh2 je...bdk pn nek muak....so jd lah ckgu yg cool tp tegas....


azza_shrif

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates